Fandom

Bucureşti Wiki

Parcul Kiseleff

3.774pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Parcul Kiseleff este un parc din Bucureşti, amplasat de-o parte şi de alta a Şoselei Kiseleff în triunghiul descris de bulevardul Ion Mihalache, bulevardul Aviatorilor şi strada Ion Mincu. Parcul a fost amenajat după anul 1832, anul în care a fost construită şoseau Kiseleff, din pădurea aflată în această parte a Bucureştiului. Desăvârşirea parcului este legată de numele lui Gheorghe Bibescu şi de fratele acestuia, urmaşul la tron, Barbu Ştirbey. Arhitectul peisagist după planurile căruia a fost amenajat parcul este Wihelm Maye, peisagistul care a contribuit şi la amenajarea Parcului Cişmigiu. În prezent parcul are o suprafaţă de 31.690 m². [1]

În interiorul parcului sunt presărate mai multe statui reprezentând busturile unor oameni de cultură: Nicolae Leonard, Ovidiu, Barbu Ştefănescu Delavrancea. Pe soclul pe care trona statuia Regelui Ferdinand a fost amplasat în 2001 statuia poetului şi astronomului iranian Hakim Omar Khayyam. Statuia a fost amplasată cu sprijinul ambasadei Iranului în urma vizitei unei oficialităţi din această ţară. În interiorul parcului este amplasat şi un complex de statui format din 4 piese, operă a sculptorului George Apostu.

Începând cu 27 aprilie 2000 parcul a fost înfrumuseţat cu un nou monument, Monumentul Infanteriei române. Monumentul construit în bronz, în turnătoria proprie, de sculptorul Ioan Bolborea se află amplasat pe locul în care în perioada interbelică a existat un monument al infanteristului, dărâmat de Antonescu la presiunile lui Hitler.[2]

Statui amplasate în parcEdit

NoteEdit

  1. Primăria Sectorului 1
  2. Coloana lui Bolborea - articol Formula AS

BibliografieEdit

  • Grigore Ionescu. Bucureşti. Ghid istoric şi artistic. Bucureşti: Fundaţia pentru literatură şi artă, Regele Carol II, 1938

Also on Fandom

Random Wiki