FANDOM

Palatul Fundatiei Universitare Carol I
Palatul Fundatiei Universitare Carol I
Localitate Bucureşti
Arhitect Paul Gottereau
Adresa Strada Boteanu nr.1
Sector sector 1
Beneficiar statul român
Data începerii construcţiei 1891
Data finalizării 1895, 1914
Reconstrucţie arh. Petre Swoboda, Mircea Voinescu (1993-1996)
aripa Dacia arh. Constantin Rulea
Stil renaşterea franceză

Palatul Fundatiei Universitare Carol I este construcţie din Bucureşti, construită între anii 1891-1895 după planurile arhitectului Paul Gottereau. Edificul dedicat sărbătoririi a 25 de ani de domnie a Regelui Carol I a fost construit pentru a găzdui sediul Fundaţiilor Regale şi pentru a fi un centru cultural în care să se desfăşoare conferinţe, întâlniri. În acest sens clădirea a fost dotată şi cu o bibliotecă. Începând cu anul 1947 clădirea a devenit sediul Bibliotecii Central Universitare. În anul 1989, în timpul evenimentelor din acelaşi an, biblioteca a fost incediată, în timpul incendiului arzând o mare parte din fondul de cărţi şi documente rare. După 1989 corpurile clădirii au fost reconstruite şi au fost adăugate noi anexe.

Pe locul în care astăzi este ridicat edificiul a fost amplasată casa lui Grigore Peucescu, redactor al ziarului Timpul. Aici, Mihai Eminescu a citit pentru prima oară poezia Scrisoarea a III-a. Mărturie a acestui fapt este placa comemorativă amplasată în 15 iunie 2001, pe unul din zidurile palatului de astăzi.

Palatul Fundatiei Universitare Carol I M Eminescu

Also on FANDOM

Random Wiki