FANDOM

Palatul Cercului Militar Naţional
Palatul Cercului Militar.jpg
Faţada dinspre Calea Victoriei
Localitate Bucureşti
Arhitect Dimitrie Maimarolu, V. Ştefănescu, E. Doneaud
Beneficiar Cercul militar al ofiţerilor din garnizoana Bucureşti
Data începerii construcţiei 1911

Palatul Cercul Militar Naţional este un edificiu din Bucureşti, situat sectorul 1, care găzduieşte instituţia centrală de cultură a Armatei române, cu profil cultural-educativ, artistic, recreativ-distractiv, precum şi de imagine, reprezentare şi protocol. Palatul Cercului Militar Naţional a fost ridicat pe locul fostei Mănăstiri Sărindar, pe un teren mlăştinos.

Lucrările pentru construcţia Palatului Cercului Militar Naţional au început în anul 1911, deşi terenul unde urma să se ridice edificiul fusese cedat de Ministerul Domeniilor încă din 1898. Proiectantul principal al monumentalului Palat al Cercului Militar Naţional a fost arhitectul român Dimitrie Maimarolu, în colaborare cu V. Ştefănescu şi E. Doneaud.

Beneficiarul lucrării a fost Cercul militar al ofiţerilor din garnizoana Bucureşti, organizaţie a ofiţerilor români înfiinţată în 15 decembrie 1876. Fondurile necesare au fost adunate din donaţii, subscripţii şi cotizaţii ale ofiţerilor (circa 80%), precum şi din subvenţii de stat şi împrumuturi rambursabile.

Also on FANDOM

Random Wiki