Wikia

Bucureşti Wiki

Lacul Văcăreşti

Talk0
3.757pages on
this wiki

Lacul Văcăreşti este un lac din Bucureşti, sectorul 4, are o suprafaţă de 189 ha. Acest lac nu exista, actualmente este o groapa de gunoi in litigiu, deoarece a fost concesionat ilegal, printr-o data neconstitutional si legal , Ordonanta de Guvern nr.855/2002 semnata de fostul prim ministru Adrian Nastase, deoarece a confiscat terenurile fostilor proprietari care au fost demolati abuziv si fara nici un decret dat de regimul Ceausescu. De la Revolutia din 1989 si pana in prezent azi 09.02.2009 se afla in litigiu, iar toti guvernantii care au fost la putere (Iliescu, Constantinescu, Basescu, PDL, PSD, PNL, PNT, PC, PRM, PNG .... si toti cei care au cersit voturi si s-au intalnit cu proprietarii de drept ai acestor terenuri inaninte de fiecare alegere direct in zona Lacului Vacaresti) dupa Ceausescu au promis ca vor restitui terenurile confiscate abuziv, fostilor proprietati de drept care mai traiesc, sau mostenitorilor acestora.

lacul Vacaresti este Locul care pare al nimanui, dar de fapt are 100 de proprietari. Undeva, pe fundul lacului, in urma cu 22 de ani, erau locuinte. Fostii proprietari le-au pierdut cand autoritatile comuniste au decis sa le demoleze ca sa poata derula proiectul de transformare a zonei. Totusi, in decembrie 1989, documentatia de expropriere inca nu fusese aprobata, desi casele fusesera facute una cu pamantul. In 2003, Groapa a fost concesionata ilegal, pe 49 de ani, firmei Royal Romanian Corporation, reprezentata de israelianul Tony Mikhael. Acesta s-a angajat sa faca o investitie de aproape un miliard de dolari si sa ridice un complex culturalsportiv. Afaceristul a disparut, lasand o datorie de 6,1 milioane de lei la Fisc.

In perioada de migratie (Apr-Mai ; Sep-Oct), zona este deosebit de importanta pentru o serie de specii de pasari rare, periclitate si vulnerabile.

Vara reprezinta o zona de cuibarit pentru diferite categorii de pasari europene.

Around Wikia's network

Random Wiki