Fandom

Bucureşti Wiki

Biserica Patriarhiei

3.774pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Catedrala Patriarhală
Biserica Patriarhiei2.jpg
Profilul bisericii
Confesiune: ortodoxă
Hram Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena
Ctitor Constantin Şerban Basarab
Data începerii construcţiei 1654
Data finalizării construcţiei 1658
Sfinţită de Mihnea al III-lea
în 1658
Date despre biserică
Oraş Bucureşti
Sector sector 4
Adresă Dealul Mitropoliei nr. 21
Lungimea bisericii 28 m (interioară)
Lăţimea bisericii 14,60 (în pronaos)

Catedrala Patriarhală este o biserică ortodoxă din Bucureşti, situată pe Dealul Patriarhiei, ctitorită de Constantin Şerban Basarab Cârnul şi soţia acestuia, Bălaşa, între anii 1654-1658. Biserica, purtând hramul Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena, a fost sfinţită de Mihnea al III-a Cârnul în anul 1658, iar la scurt timp a fost transformată în Mitropolie. După primul război mondial Mitropolia este transformată în Patriarhie. Date despre meşterul care a coordonat construirea edificiului nu s-au păstrat, singurele nume păstrate fiind cele ale dregătorilor care au supravegheat ridicarea bisericii, logăfătul Radu Dudescu şi Gheorghe Sufariu.

DescriereEdit

Ca aspect general biserica este o copie a bisericii din Curtea de Argeş, turlele fiind asemănătoare cu biserica lui Neagoe Basarab. Biserica a fost restaurată de mai multe ori, în 1792-1799, 1834-1839, 1850, 1886, 1932-1935, motiv pentru care în prezent construcţia nu mai păstrează forma originală, de-a lungul timpului aducându-i-se diverse completări şi ajustări. Biserica adăposteşte moaştele Sfântului Dimitrie Basarabov (Dimitrie cel Nou), aşezate într-o raclă de argint, aduse din Bulgaria la data de 13 iulie 1774.

Also on Fandom

Random Wiki